Het is nu wo mei 22, 2013 11:32 am

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 148 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Savannah katten
BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 3:08 pm 

Mijn twee Siamezen raakten helemaal van slag toen ik het filmpje bekeek van die Savannah......
Dat zegt voor mij genoeg.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 22, 2011 3:29 pm 

ja die eerste generatie bengaal wilde ze liever niet op shows en bij de DA zien.
Mijn DA zei toen, oie mooi een bengaal hoop niet dat ie ziek word, pffffff bagger scheten ze van de eerste generatie,.
Ik heb een f4 en een f3, zo is mij vertelt, verschil tussen die 2 is al behoorlijk groot.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 12:03 pm 

Monicoons schreef:
Door mijn ervaring met mijn eigen Savannah, ben ik ook absoluut geen voorstander (meer) van het fokken met hybride rassen. Het is ook niet voor niets dat de Bengaal het enige erkende hybride ras zal zijn, en dat rassen als Toygers, Chaussies, Pixie-Bobs etc. die status niet zullen krijgen (behalve dan bij TICA, die zijn daar soepeler in, de Savannah cat zit daar in de nieuwelingenklasse). Een bijkomend probleem is dat veel fokkers van hybride rassen, andere hybride rassen als outcross gebruiken, waarbij je de 'wilde' genen van 2 verschillende genenpoelen in 1 kat gaat stoppen. Met alle onvoorspelbaarheid van dien.

Ik heb gelezen dat een Bengaal fokker Margay-hybrides van een of andere "fokker" had overgenomen (tientallen jaren geleden) en in de Bengaal verwerkt heeft. Ook heeft (ik geloof) de oprichter van de Bengaal "Indische Mau" in de Bengaal gestopt en die zouden zomaar Roestkat-hybrides kunnen zijn aangezien Roestkatten en huiskatten daar al heel lang kruizen. Genetisch gezien is de Bengaal dus gewoon een vuilnisbak van verschillende wilde kattensoorten en de huiskat. En als je dan een Savannah neemt zou hij zomaar een Serval, Bengaalse Tijgerkat, Roestkat en Margay als voorouders kunnen hebben. Ik zou aan vrienden of familie alleen de Ocicat aanraden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 12:09 pm 

Glennz schreef:
Monicoons schreef:
Door mijn ervaring met mijn eigen Savannah, ben ik ook absoluut geen voorstander (meer) van het fokken met hybride rassen. Het is ook niet voor niets dat de Bengaal het enige erkende hybride ras zal zijn, en dat rassen als Toygers, Chaussies, Pixie-Bobs etc. die status niet zullen krijgen (behalve dan bij TICA, die zijn daar soepeler in, de Savannah cat zit daar in de nieuwelingenklasse). Een bijkomend probleem is dat veel fokkers van hybride rassen, andere hybride rassen als outcross gebruiken, waarbij je de 'wilde' genen van 2 verschillende genenpoelen in 1 kat gaat stoppen. Met alle onvoorspelbaarheid van dien.

Ik heb gelezen dat een Bengaal fokker Margay-hybrides van een of andere "fokker" had overgenomen (tientallen jaren geleden) en in de Bengaal verwerkt heeft. Ook heeft (ik geloof) de oprichter van de Bengaal "Indische Mau" in de Bengaal gestopt en die zouden zomaar Roestkat-hybrides kunnen zijn aangezien Roestkatten en huiskatten daar al heel lang kruizen. Genetisch gezien is de Bengaal dus gewoon een vuilnisbak van verschillende wilde kattensoorten en de huiskat. En als je dan een Savannah neemt zou hij zomaar een Serval, Bengaalse Tijgerkat, Roestkat en Margay als voorouders kunnen hebben. Ik zou aan vrienden of familie alleen de Ocicat aanraden.

Klopt, en dat is dus ook mijn probleem met dit soort rassen.

Als je van dit soort patronen houdt, dan is inderdaad de Ocicat een prima optie. Daar is geen wild in te bekennen :)

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 8:43 am 

Margays worden in de VS ook gewoon als huisdier gehouden. Zo triest, in het wild bijna uitgestorven, maar nog wel te vinden in kooitjes in Amerikaanse achtertuinen.
Ik snap niet dat mensen wilde dieren of halfwilde dieren als huisdier willen houden. Ergens snap ik wel dat mensen iets bijzonders willen, maar er zijn genoeg bijzondere katten waar geen wilde genen inzitten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 8:50 pm 
Mooiste raskat en Grootste luilak 2012

Jahoor , in hart van nederland gaat het over de Savannah :|
Hij is niet wild hij is lief noem maar op !! Vreselijk <sip>
Ze geeft gewoon toe dat de katers niet altijd op een huiskat willen en dat de draagtijd
ook niet klopt en je daardoor te vroeg geboren kittens krijgt maar ach dat maakt niet uit ze zijn zo lief(Wall)
Ik zou heel veel dingen willen zeggen die hier niet mogen <x>

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 8:54 pm 

Ik zag het, en vrees met grote vreze. Een nieuwe hype is geboren. Arme dieren.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 9:06 pm 

Ik heb op de website van HvN ook al gereageerd op deze flauwekul, de eenzijdige belichting en de onware feiten.

Ik ben blij dat een goed aangeschreven krant meer onderzoek doet dan SBS6 heeft gedaan! Hopelijk verschijnt er binnenkort dus wat tegenhang <sad>

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 9:16 pm 
Mooiste raskat en Grootste luilak 2012

Heb ook een bericht achtergelaten <good>

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 9:32 pm 

Of ze mooi zijn???

Ja, absoluut
Afbeelding

Poeslief en nooit uithalen??

Eehhhhh
Afbeelding

Profiel WWW  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 148 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT