Monicoons schreef:
Door mijn ervaring met mijn eigen Savannah, ben ik ook absoluut geen voorstander (meer) van het fokken met hybride rassen. Het is ook niet voor niets dat de Bengaal het enige erkende hybride ras zal zijn, en dat rassen als Toygers, Chaussies, Pixie-Bobs etc. die status niet zullen krijgen (behalve dan bij TICA, die zijn daar soepeler in, de Savannah cat zit daar in de nieuwelingenklasse). Een bijkomend probleem is dat veel fokkers van hybride rassen, andere hybride rassen als outcross gebruiken, waarbij je de 'wilde' genen van 2 verschillende genenpoelen in 1 kat gaat stoppen. Met alle onvoorspelbaarheid van dien.
Ik heb gelezen dat een Bengaal fokker Margay-hybrides van een of andere "fokker" had overgenomen (tientallen jaren geleden) en in de Bengaal verwerkt heeft. Ook heeft (ik geloof) de oprichter van de Bengaal "Indische Mau" in de Bengaal gestopt en die zouden zomaar Roestkat-hybrides kunnen zijn aangezien Roestkatten en huiskatten daar al heel lang kruizen. Genetisch gezien is de Bengaal dus gewoon een vuilnisbak van verschillende wilde kattensoorten en de huiskat. En als je dan een Savannah neemt zou hij zomaar een Serval, Bengaalse Tijgerkat, Roestkat en Margay als voorouders kunnen hebben. Ik zou aan vrienden of familie alleen de Ocicat aanraden.