Het is nu di mei 21, 2013 12:17 pm

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 15, 2012 8:01 pm 

We hebben er lang over na gedacht, maar we zijn er uit, we willen graag een poesje!
Na het overbekende cats101 een paar maanden gevolgd te hebben, en wat verschillende rassen te hebben onderzocht, denken wij dat een ragdoll het beste bij ons past. Leuk, dat we daar nu uit zijn, maar waar vinden we een goede cattery, die ons een lief en gezond kitten kan geven?? Ik lees nare ervaringen, poezen die niet getest zijn etc etc. Waar moeten de ouders echt op getest zijn? En moeten deze, ook als de dekkater niet bij hun woont te overleggen zijn?
Hoe weet ik nu wie zich echt inzet voor zijn poezen?? Ik vind het echt super lastig om te beoordelen!
Ik heb nu met 2 catterys contact gelegd waar ik graag eerst ga kijken, maar waar moet ik op letten?
Ook lees ik mensen die duidelijk niet te spreken zijn over een cattery uit W. Zouden mensen mij dat in een pm kunnen toelichten? Deze en 2 andere zitten namelijk op een fijne afstand, dat we wat vaker bij ons evt nieuw gezinslidje kunnen gaan kroelen.
De eerste kennismaking zou ik zelf het liefste zonder mijn kinderen doen, ze zijn 6 en 9. Is dat verstandig? Ze moeten anders zoooo lang op een kitten wachten (3 maanden is heel lang voor een kind) Is ze meenemen als de kitten 5/6 weken is, vroeg genoeg??

Heel lang verhaal geworden en ik hoop dat er mensen zijn die me wat op weg kunnen helpen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 15, 2012 8:33 pm 

Je moet bij de fokker alle orginele testen (ook van de niet eigen kater) dus kunnen inzien, en mogen niet ouder zijn dan 1 jaar. De katten moeten getest zijn op HCM. PKD en CIN. De eerste 2 ook bij voorkeur via DNA naast de echo.
Ook een koopcontract is wenselijk, zoals bij bijvoorbeeld de saint pro cat te vinden is.

Ik heb zo uit mijn hoofd geen enkel idee op welke cattery jij doelt, maar je zal vast wel enkele reacties krijgen.

PErsoonlijk zou ik de kinderen pas later meenemen, en niet met 5/6 weken, maar op zijn vroegst met 8-9 weken, dan zijn de kittens ook veel actiever en leuker voor de kids. Veel fokkers laten mensen pas bij de kittens na de 1e enting. Dus vraag daar ook naar.

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 7:44 am 

Met W. bedoelt ze Werkendam vermoed ik en daar moet je idd ver bij weg blijven.

Zowiezo kan je de originele testen van een niet eigen dekkater niet inzien omdat die bij de eigenaar zijn en niet bij de fokker, maar de fokker moet dan kopieën aan je kunnen overleggen.

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 8:09 am 

Zou iemand als ik een pm stuur mijn andere 2 voorkeuren van catterys willen bekijken? Ik wil ze niet zo op het net zetten omdat ik zelf denk dat ze goed bezig zijn. Ook zou ik het naar vinden als ze dit verkeerd zouden opvatten, ik wil gewoon graag een gezond poesje. Ook ben ik helemaal niet thuis in de poezenwereld, en aangezien hier mensen zijn met veel meer ervaring daar in dan wij, lijkt het mij verstandig zo veel mogelijk navraag te doen. Maar wel op een manier waar ik niemand zijn reputatie onnodig schade aan zou kunnen doen. Vandaar dat ik ook geen naam en plaats heb genoemd op een openbaar forum.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 10:09 am 

Geen probleem stuur maar op.

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 10:55 am 

@emmepem: wil alleen maar even zeggen dat ik het heel netjes vind dat je namen ontwijkt en dat via pm's wilt houden <good>
Hopelijk krijg je bevestigd dat de catteries goed bezig zijn en kan je beginnen met de voorpret voor een kitten. Veel plezier en succes met de zoektocht!

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 11:49 am 

@Cyliyana Dank je! Ik vind dit eigenlijk alleen maar heel erg normaal! Er was via google nog niets negatiefs naar boven gekomen, en dan ga ik zeker niet een naam zomaar erop gooien.

Helaas zijn er op deze wereld nu eenmaal mensen die geld boven het diertje stellen, en daardoor het verpesten voor allen die wel heel goed bezig zijn :(
Voor ons die niet in de wereld thuis horen, is het heel erg moeilijk om te beoordelen of het alleen maar mooie woorden zijn!

Helaas voor mij is het nog niet zo makkelijk als het lijkt, een kittentje te vinden. We zijn gevallen voor de karakter eigenschappen van de ragdoll, en niet zo zeer zijn uiterlijk, maar natuurlijk hebben wij ook een voorkeur qua kleur ;) Maar als er in een nestje iets heeeeel anders zit, en die valt op ons <ssmile> dan is die natuurlijk eerder die mee zou gaan, dan de ander, omdat de kleur mooier is!!
Ook nog geen voldoende bevestiging gehad betreffende de cattery's maar ik ga er in iedergeval een keer kijken, voor een eerste indruk.

Maar goed, we zoeken nog gewoon door, en hopelijk komt ons nieuwe huisgenootje snel op ons pad!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 12:00 pm 

Ook niet geheel onbelangrijk om alvast te weten, maar de meeste katten (en sommige rassen in het specifiek) kunnen eigenlijk niet zonder een maatje. Uit jouw verhaal lees ik dat dit dan het eerste kitten in huis wordt? Hebben jullie al nagedacht over een tweede kitten erbij? (dit hoeft niet eens ras te zijn indien kosten dan een probleem zijn)

Ik verkoop bijvoorbeeld ook nooit een kitten als deze alleen komt te zitten, Heilige Birmanen staan er bekend om dat ze daar niet tegen kunnen.
Ragdolls volgens mij ook, maar dat weten de Ragdoll fokkers/eigenaren hier op KP wel beter ;)

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 12:49 pm 

Sommige ragdolls kunnen best alleen, maar met een kitten zou ik dat niet zomaar doen nee...

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: vr maart 16, 2012 1:25 pm 

Het kitten zal hier niet alleen zijn, we hebben nog een hondje, en ik ben zelf hele dagen thuis. Ze is dus straks zelden alleen :)
Ik zal het mee nemen in mijn overwegingen! <good>

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT