Het is nu wo mei 22, 2013 5:56 am

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2011 10:11 pm 

plumeau schreef:
Dani schreef:
Ik ook, ik heb nooit de kitlens gebruikt. Investeren in een betere lens loont echt de moeite.

Dat hangt er vanaf hoe ver je bent. Een slechte fotograaf met een geweldig toestel, dat heeft totaal geen zin ;)
Mijn advies is daarom om eerst lekker veel te oefenen met 'bescheiden materiaal' en daarna te investeren waar het ook echt loont.

Oh helemaal mee eens hoor, het is de mens die de foto's maak. Soms maak ik zelfs liever foto's met mijn digitale compact cameraatje :) geheel afhankelijk van de situatie... Het is maar net hoe je er mee om gaat en wat je er mee doet.
Er werd alleen beweerd dat de lens niet uitmaakt en dat maakt wel zeker eenverschil en dan helpt een goede lens er echt wel bij als je een kritische fotograaf bent.

Afbeelding

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2011 10:52 pm 

Dani schreef:
plumeau schreef:
Dani schreef:
Ik ook, ik heb nooit de kitlens gebruikt. Investeren in een betere lens loont echt de moeite.

Dat hangt er vanaf hoe ver je bent. Een slechte fotograaf met een geweldig toestel, dat heeft totaal geen zin ;)
Mijn advies is daarom om eerst lekker veel te oefenen met 'bescheiden materiaal' en daarna te investeren waar het ook echt loont.

Oh helemaal mee eens hoor, het is de mens die de foto's maak. Soms maak ik zelfs liever foto's met mijn digitale compact cameraatje :) geheel afhankelijk van de situatie... Het is maar net hoe je er mee om gaat en wat je er mee doet.
Er werd alleen beweerd dat de lens niet uitmaakt en dat maakt wel zeker een verschil en dan helpt een goede lens er echt wel bij als je een kritische fotograaf bent.

Het doet een heleboel, maar het heeft pas zin om iets te kopen zodra je weet wat je ermee wilt ;)
Ik hoor te vaak mensen roepen dat ze een geweldige lens nodig hebben... en vervolgens schieten ze op volautomatische stand vrolijk verder. <flag>

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2011 6:03 am 

Talizorah schreef:
Ik ben van plan om de canon EOS 600D te kopen, lijkt me een goede middenklasser met volop mogelijkheden. Dan wil ik de 18 - 135 lens erbij met IS met een diafragma van 3,5 tot 5,6. Als ik dan weer genoeg gespaard heb wil ik een goede macro lens erbij en een externe flitser.

Ik ben van Nikon, dus kan hier helaas geen uitspraak over doen. Als je Engels goed is, kan ik je www.dpreview.com en www.photozone.de aanraden als goede review-site.
Een goede macrolens en externe flitser zijn in elk geval prima investeringen.

Profiel WWW  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT