Het is nu za mei 18, 2013 9:06 pm

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2012 1:12 pm 

Ik zie zoveel persoonlijke (zeer leuke <good> ) creahoekjes langs komen van iedereen dat ik eigenlijk ook die van mezelf wel wil openen. Het meeste staat al wel in het brei/haakhoekje, maar daar kijken maar een beperkt aantal mensen vandaar dit eigen topic ook met gelijk wat foto's van de laatste creaties. Het zijn voornamelijk breiwerken, maar soms haak ik ook wel iets. Heb altijd veel voor ons zelf gebreid en later veel (kraam)cadeautjes gebreid die over het algemeen goed in de smaak vallen/vielen.
De laatste tijd brei ook regelmatig wat in opdracht.

Dit was dus een opdracht: twee dezelfde hondentruitjes en zonder patroon, maar met een oud truitje wat ze had als voorbeeld:
Afbeelding
gebreid hondentruitje by Elles Kap1, on Flickr

Deze tas heb ik voor mezelf gemaakt; daar gaan mijn breiwerkjes en zo in als ik er mee op stap moet naar het breicafé of zo.
Afbeelding
Gebreide tas voor mijn breisels! by Elles Kap1, on Flickr

Dit was een 'opdrachtje' die we kregen n.a.v. een breicafé avond met granny squares leren haken:
Afbeelding
Granny squares gehaakt en dan potje versierd! by Elles Kap1, on Flickr

Deze poncho had ik van de winter gemaakt; in eerste instantie voor mezelf, maar ik vond 'm toch wat tekort aan de mouwen dus heb 'm verkocht aan een oud-collega.
Afbeelding
Poncho by Elles Kap1, on Flickr

Dit is nog wel een kraamcadeautje voor een paar kattenliefhebbers (waar we ooit twee kittens aan verkocht hebben) die ook weer neef en nicht zijn van hele goede vrienden van ons. Vriendin vroeg dus of ik wat wilde breien en dat werd dit mutsje, samen met een appelgroen vestje, babyhandschoentjes, en een kattenknuffel. Afgelopen week is de baby geboren en van de week gaat ze het geven dus ik ben benieuwd.
url=http://www.flickr.com/photos/burmeescattery/6701390891/]Afbeelding[/url]
kattenmutsje by Elles Kap1, on Flickr

Geboorteslinger gemaakt van gewoon katoen met letters erop gemaakt in babynaam en aan elkaar gezet met restje zpaghettigaren.
Afbeelding
geboorteslinger Thom by Elles Kap1, on Flickr

Dit is nog maar een kleine greep uit hetgeen ik gemaakt heb, maar het blijft een heerlijke hobby. Ben momenteel bezig met een trui nabreien voor een meneer. Die had een oude trui, haast tot op de draad versleten die hij graag nagebreid wilde hebben. Zelfde kleuren kon ik helaas niet vinden, maar brei 'm nu in zwart/grijs en wit en wordt erg mooi.
Heb ook een eigen facebooksite over het breigebeuren waar nog meer dingetjes staan:https://www.facebook.com/home.php?email_confirmed=1#!/ellesbreien

Profiel WWW  

Berichttitel: Re: Creahoekje van Elles
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2012 2:58 pm 

wou wat leuk
leuke hoor
kan niet breien <sad> nooit gekund
mijn handwerkleeraarsen werden altijd hondsmoe van mij <ssmile>

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2012 3:38 pm 

He Elles...super dat je nu ook je eigen topic hebt geopend om
je kunstwerkjes te laten zien.
Er komen inderdaad niet veel mensen in het andere topic. Zo
kunnen die mensen toch kijken in je topic naar je breisels. Wel
ook nog fotootjes plaatsen in ons andere topic he... <ssmile>

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2012 3:45 pm 

Allemaal leuk, ik brei en haak niet meer veel
Vroeger heel veel gedaan, nu meer Patchwork en Quilten

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2012 4:19 pm 

dieselduchess schreef:

En daar vind je nog tijd voor met al je kittens in huis haha! Vindt patchwork / quilten erg knap; is dat dan allemaal met de hand of met de naaimachine?

Heb echt nog bergen meer foto's, maar zal het rustig opbouwen. Zoals gezegd ben ik nu dus bezig met een opdracht; die trui daar zal ik nog wel foto's van plaatsen.
En was daarvoor bezig (zijn nog niet klaar) met drie kussenhoezen maken; de voorkant wordt dan gebreid en de achterkant wordt gewoon van stof. Moet nog één hoes breien en dan stof kopen en in elkaar zetten. Aankomende vrijdag kom ik weer met een crea-groepje oud-collega's bij elkaar en die meiden zijn zeer handig met de naaimachine ook dus ga ik bij hun even om raad vragen hoe ik dat het meest netjes kan maken.

En probeer ook nog ondertussen her en der leuke wol te kopen, waarvan ik deel weer zelf hou voor komende projecten en de rest weer doorverkoop via MP.

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2012 5:09 pm 

Ellesje schreef:
dieselduchess schreef:

En daar vind je nog tijd voor met al je kittens in huis haha! Vindt patchwork / quilten erg knap; is dat dan allemaal met de hand of met de naaimachine?

De kitten welkomskleden helemaal op de machine maar wat aan de muur hangt met de hand
En met de kat op schoot

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2012 10:12 pm 

jeej nog een creahoekje!!
Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de updates

vooral dat poezenmutsje <LUV>

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2012 12:57 am 

Leuk! Poncho.. <LUV> Breien duurt me te lang.Heb veel gehaakt,zeker in de tijd dat die gordijntjes nogal in de mode waren. Maar ik krijg er een soort beginnende rsi van. Door de steeds herhalende bewegingen,en ook in m'n nek. Want als ik begin,ken ik geen ho.. :'(

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2012 12:52 pm 

is er ook iets mogelijk voor een halsband, gebreid? of zeg ik nu iets heel geks?? Ik denk dat bijvoorbeeld aan een bestaande band, maar dan met een 'hoesje' van dat leuke gebreide. Of wordt dat de warm voor de katjes?
Er zijn zo weinig leuke bandjes namelijk... <RED>

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: ma mei 14, 2012 3:12 pm 

lizzvz schreef:
is er ook iets mogelijk voor een halsband, gebreid? of zeg ik nu iets heel geks?? Ik denk dat bijvoorbeeld aan een bestaande band, maar dan met een 'hoesje' van dat leuke gebreide. Of wordt dat de warm voor de katjes?
Er zijn zo weinig leuke bandjes namelijk... <RED>

Kan denk ik wel hóór; als je echt superdunne katoen of zo neemt, maar heb het nog nooit geprobeerd. Wel kattenspeeltjes maak ik ook wel (punikken) en met een gepunnikt sliertje zijn ze dolblij! Wil het wel proberen hóór???

Profiel WWW  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT