Ik zie zoveel persoonlijke (zeer leuke

) creahoekjes langs komen van iedereen dat ik eigenlijk ook die van mezelf wel wil openen. Het meeste staat al wel in het brei/haakhoekje, maar daar kijken maar een beperkt aantal mensen vandaar dit eigen topic ook met gelijk wat foto's van de laatste creaties. Het zijn voornamelijk breiwerken, maar soms haak ik ook wel iets. Heb altijd veel voor ons zelf gebreid en later veel (kraam)cadeautjes gebreid die over het algemeen goed in de smaak vallen/vielen.
De laatste tijd brei ook regelmatig wat in opdracht.
Dit was dus een opdracht: twee dezelfde hondentruitjes en zonder patroon, maar met een oud truitje wat ze had als voorbeeld:
gebreid hondentruitje by
Elles Kap1, on Flickr
Deze tas heb ik voor mezelf gemaakt; daar gaan mijn breiwerkjes en zo in als ik er mee op stap moet naar het breicafé of zo.
Gebreide tas voor mijn breisels! by
Elles Kap1, on Flickr
Dit was een 'opdrachtje' die we kregen n.a.v. een breicafé avond met granny squares leren haken:
Granny squares gehaakt en dan potje versierd! by
Elles Kap1, on Flickr
Deze poncho had ik van de winter gemaakt; in eerste instantie voor mezelf, maar ik vond 'm toch wat tekort aan de mouwen dus heb 'm verkocht aan een oud-collega.
Poncho by
Elles Kap1, on Flickr
Dit is nog wel een kraamcadeautje voor een paar kattenliefhebbers (waar we ooit twee kittens aan verkocht hebben) die ook weer neef en nicht zijn van hele goede vrienden van ons. Vriendin vroeg dus of ik wat wilde breien en dat werd dit mutsje, samen met een appelgroen vestje, babyhandschoentjes, en een kattenknuffel. Afgelopen week is de baby geboren en van de week gaat ze het geven dus ik ben benieuwd.
url=http://www.flickr.com/photos/burmeescattery/6701390891/]

[/url]
kattenmutsje by
Elles Kap1, on Flickr
Geboorteslinger gemaakt van gewoon katoen met letters erop gemaakt in babynaam en aan elkaar gezet met restje zpaghettigaren.
geboorteslinger Thom by
Elles Kap1, on Flickr
Dit is nog maar een kleine greep uit hetgeen ik gemaakt heb, maar het blijft een heerlijke hobby. Ben momenteel bezig met een trui nabreien voor een meneer. Die had een oude trui, haast tot op de draad versleten die hij graag nagebreid wilde hebben. Zelfde kleuren kon ik helaas niet vinden, maar brei 'm nu in zwart/grijs en wit en wordt erg mooi.
Heb ook een eigen facebooksite over het breigebeuren waar nog meer dingetjes staan:https://www.facebook.com/home.php?email_confirmed=1#!/ellesbreien