Het is nu vr apr 18, 2014 12:44 am

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 16, 2013 9:24 pm 

Hoi,

ik heb een nestje kittens nu 2 weken en de moederpoes is superlief voor ze.
Nu heb ik nog een andere poes die helemaal bezeten is van de kleintjes! Ze wil continue bij de kittens liggen en ze wassen, maar dit gaat nog veel te ruw en lomperig waardoor de kittens erg gaan piepen. We houden haar nu apart al een paar dagen, maar ze jankt alles bij elkaar om maar bij de kittens te zijn.
Vandaag was ze per ongeluk de kamer ingeglipt waar de kittens zijn en ik zag haar opeens met een kitten in haar bek slepen!
Dit is niet de bedoeling natuurlijk, maar is dit normaal gedrag? Ze heeft volgens mij het idee dat ze de moeder is?
We houden haar sowieso apart totdat de kittens groter zijn, maar zou graag van jullie willen weten of dit vaker voorkomt en of wij er goed aan doen om haar apart te houden?

Profiel WWW  

BerichtGeplaatst: ma jun 17, 2013 5:01 am 

Het is niet abnormaal. Eén van mijn poezen doet/deed het ook. Het gekke was dat moederpoes dan bij ons kwam klagen. "Mam, ze doet het weeeer". Wij hebben er toen voor gekozen om de betreffende poes weg te sluiten als we er niet waren.

Waren wij gewoon in de kamer dan lieten we haar er wel bij. Als we dan zagen dat ze het weer probeerde, grepen we in. Het wordt makkelijker wanneer de kittens een week of 3,4 zijn. Dan liggen ze hier niet meer in de werpkist maar hebben de hele kamer tot hun beschikking. Vanaf dat moment deden de beide poezen het samen. Moet wel zeggen dat de "kittennapper" niet ruw was met de kittens. Ze wou ze alleen voor zichzelf en op een ander plekje.

Het is nu even vervelend maar als de kittens wat groter zijn is het een genot om naar te kijken met 2 moeders. 1 voor het voeden en 2 voor het wassen en plassen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT