Het is ma sep 06, 2010 10:21 am

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zylkene - ervaringsdeskundigen gezocht
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 10:04 pm 

M'n grote sukkeltje Chap zit niet lekker in z'n vel de laatste tijd. Bijna 3 en z'n plekje in de groep even kwijt. Met als gevolg plassen. Overal plassen.
En af en toe stoer doen, dan op z'n kop krijgen want die anderen vinden hem ook maar een sukkeltje, en dan dus plassen.

Het is zo'n lief joch, maar hij snapt het gewoon allemaal niet ("Ik ben nu toch groot, dan mag ik toch ook wel stoer zijn?"). Ik heb hem voorlopig even uit de groep gehaald, en boven voelt hij zich ook veel prettiger. Maar dat willen we natuurlijk niet permanent zo houden.

Nu heb ik wat zitten lezen over Zylkene en dat spreekt me wel aan. Geen drug zoals Clomicalm, maar waar is het mee vergelijkbaar. En beter, werkt het ook?
BB ga ik waarschijnlijk wel geven want dat heb ik nog in huis (alles) maar ik ben niet meer zo'n BB-believer. Telizen heb ik vroeger wel eens gegeven aan een andere kat, maar daarvan zag ik geen resultaat.

Dus ik hoop hier Zylkene-ervaringsdeskundigen te vinden. En voor welk gedrag gaf je het?

Afbeelding

Profiel

Berichttitel: Re: Zylkene - ervaringsdeskundigen gezocht
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 10:13 pm 

Het heeft enorm geholpen bij een sproeier. Cheetah is een nogal gecompliceerde kat, dominant, maar tegelijk ook heel onzeker. Kan misschien komen omdat ie maar één oogje heeft, waardoor ie dingen niet aan ziet komen (hij kan ook schrikken van m'n hand bv.). Als extra complicatie komt ie uit een heel slechte en zwaar overbevolkte opvang waar ie waarschijnlijk als kitten aandacht tekort is gekomen.

De andere katten vonden 'm maar lomp en z'n enige vriend was mijn lieve diabeetje. Twee handen op één buik waren ze. Tot Tommy op 13 juli overleed, euthanasie wegens een plaveiselcelcarcinoom.

Voor die tijd plaste Cheetah af en toe op bed, maar na het overlijden van z'n vriend begon ie te sproeien. Het dieptepunt was dat ie zelfs tegen mij aan ging plassen.

Ik stond op het punt om uit pure wanhoop maar chemische castratie te proberen omdat Bach niet hielp (ik geloof er overigens ook niet in), tot iemand Zylkene noemde. Ik heb het gegeven, het werkte wel redelijk maar z'n gedrag was niet over. Tot ik 'm meer dan de aanbevolen hoeveelheid ging geven, in het kader van "onschuldig voedingssupplement". Bingo, helemaal over.

Hij heeft tussendoor een weekje niet gekregen omdat ie ziekjes was en niet goed at waardoor het moeilijk was om het spul te geven. Ik wilde aansluitend ook even kijken of ie zonder kon. Maar nee, trillend staartje, flemen, snuffelen op oude sproeiplekken, dus weer terug op de Zylkene.

Hij is nu een ontzettend lief katertje zonder sproeineigingen. Ik merk geen sufheid of wat dan ook en hij lijkt een nieuw vriendje te hebben gevonden in de vorm van de jongste <good>

Profiel WWW

BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 10:36 pm 

Klinkt goed, dank je wel. <ssmile>
Chap had ook altijd een beste vriend. Tobi. Ze kennen elkaar al sinds Chap 4 weken is. Maar ineens was dat over. Tobi is de clown van de groep, en vind het geweldig als katten op hem reageren. Dus af en toe moet Chap van hem onder de bank. Daarna wil hij wel weer vriendjes zijn, want er zit geen kwaad in Tobi. Maar Chap begrijpt niks van die signalen en vertrouwt het allemaal niet meer zo.

Chap is met 4 weken gevonden in een weiland in Duitsland. Zwaar ondervoed, uitgedroogd. Kreeg daarop ook nog eens hele zware nies en dat is ook chronisch gebleven.
Hij is m'n grootste kater, 8.6 kilo, maar in z'n hart een kitten. Zal nooit een andere kat wassen maar gaat altijd bij andere katten zitten. Kop naar beneden: "was mij, ik ben baby".
Het lompe lijf ploft ook het liefst bovenop me (auw) als ik in bed lig. Aandacht graag.

Edit: Ik heb trouwens 3 1-oogjes, maar die zijn allemaal reuze stoer. Tobi dus, en Kruimel is nu 2 jaar en echt heel stoer. En Indi wil gewoon met rust gelaten worden anders krijg je een lel. Die leeft heel simpel. :D

Afbeelding

Profiel

BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 10:51 pm 

Hij is dus ook niet zo goed in sociale contacten, ik zie wel overeenkomsten met Cheetah. Wat ik ook heel typisch vond qua gedragsverandering na de Zyklene: je kunt het niet altijd vermijden dat je op een pootje of staart stapt. Als dat vroeger bij Cheetah gebeurde, wilde ie een half uur niks van me weten, hij was dan echt bang van me. Niks hielp, geen snoepjes, geen lieve woorden, ik was dat enge mens die 'm au had gedaan en hij vluchtte weg als ik in de buurt kwam.

Onlangs gebeurde het weer. Hij schoot weg, ik ging door m'n hurken, lokte hem, en hij kwam direct aankuieren en liet zich troostknuffelen.

Ook z'n wasgedrag is veranderd. Hij waste Tommy altijd op het bijna kale plekje tussen oog en oor, net zo lang tot Tommy daar een rooie plek had, het was dus een beetje dwangmatig wasgedrag. Nu doet ie het heel lief bij de jongste, een paar likjes over z'n bolletje.

Als Chap stresserig is, denk ik dat de kans groot is dat Zyklene helpt.

Cheetah heeft twee oogjes, maar één oogje noem ik altijd z'n soepoog, het is helemaal verlittekend door niesziekte. Volgens de da ziet ie er hooguit een beetje licht en donker mee.

Profiel WWW

BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 10:58 pm 

Dat heb ik hier met een paar katten. Af en toe ben ik ineens een heel eng mens, rennen ze keihard voor me weg, haha. :D :D :D Chap heeft dat inderdaad af en toe heel sterk. Maar een andere keer juist helemaal niet.
Krabben of lelijk doen kent hij niet. Heeft hij ook nog nooit gedaan, niet naar mensen, niet naar katten. Echt een lieve sukkel.

Afbeelding

Profiel

BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 11:00 pm 

Misschien wel te lief.

Profiel WWW

BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 11:02 pm 

Alex22 schreef:
Misschien wel te lief.

<yyy>

Afbeelding

Profiel

BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 11:25 pm 

Is Zylkene in poedervorm of vloeibaar?
Waar is het verkrijgbaar?
Het is misschien ook wel iets voor James, ons angsthaasje van ruim 8 kilo, die zijn stress weg eet... :-?
Ik hou dit topic in de gaten!

Hopelijk gaat het werken bij Cheetah! <wol>

Profiel

BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 11:28 pm 

pip schreef:
Het is misschien ook wel iets voor James, ons angsthaasje van ruim 8 kilo, die zijn stress weg eet... :-?

Bij Chap. ;)

Hier kun je info vinden:
http://www.daphorst.nl/zylkene.html

Hier kun je bestellen (kan ook bij je dierenarts)
https://www.dierapotheker.nl/product/Ov ... tring=1975
https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... 4wod5x6xHA
http://www.vets4petz.nl/zylkène-75mg-30caps-p-1022.html

Afbeelding

Profiel

BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 11:29 pm 

inge10 schreef:
pip schreef:

Bij Chap. ;)

Hier kun je info vinden:
http://www.daphorst.nl/zylkene.html

Hier kun je bestellen (kan ook bij je dierenarts)
https://www.dierapotheker.nl/product/Ov ... tring=1975
https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... 4wod5x6xHA
http://www.vets4petz.nl/zylkène-75mg-30caps-p-1022.html

Oh sorry, te snel gelezen... Chap... :'(

Dank je voor de info Inge!
Ik ga me eens inlezen!

Profiel

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]