Het heeft enorm geholpen bij een sproeier. Cheetah is een nogal gecompliceerde kat, dominant, maar tegelijk ook heel onzeker. Kan misschien komen omdat ie maar één oogje heeft, waardoor ie dingen niet aan ziet komen (hij kan ook schrikken van m'n hand bv.). Als extra complicatie komt ie uit een heel slechte en zwaar overbevolkte opvang waar ie waarschijnlijk als kitten aandacht tekort is gekomen.
De andere katten vonden 'm maar lomp en z'n enige vriend was mijn lieve diabeetje. Twee handen op één buik waren ze. Tot Tommy op 13 juli overleed, euthanasie wegens een plaveiselcelcarcinoom.
Voor die tijd plaste Cheetah af en toe op bed, maar na het overlijden van z'n vriend begon ie te sproeien. Het dieptepunt was dat ie zelfs tegen mij aan ging plassen.
Ik stond op het punt om uit pure wanhoop maar chemische castratie te proberen omdat Bach niet hielp (ik geloof er overigens ook niet in), tot iemand Zylkene noemde. Ik heb het gegeven, het werkte wel redelijk maar z'n gedrag was niet over. Tot ik 'm meer dan de aanbevolen hoeveelheid ging geven, in het kader van "onschuldig voedingssupplement". Bingo, helemaal over.
Hij heeft tussendoor een weekje niet gekregen omdat ie ziekjes was en niet goed at waardoor het moeilijk was om het spul te geven. Ik wilde aansluitend ook even kijken of ie zonder kon. Maar nee, trillend staartje, flemen, snuffelen op oude sproeiplekken, dus weer terug op de Zylkene.
Hij is nu een ontzettend lief katertje zonder sproeineigingen. Ik merk geen sufheid of wat dan ook en hij lijkt een nieuw vriendje te hebben gevonden in de vorm van de jongste