liecat schreef:
Bij één van mijn katten met diarree-problemen is de campylobacter in zijn ontlasting aangetroffen.
Paddy is twaalf en is al jaren gewend aan verse voeding: Carnibest, Bibi, kuikens, kippennekken, enz.
Vorig jaar zijn mijn kittens ernstig ziek geworden, ook door de campylobacter.
Ik heb ze waarschijnlijk te jong vers-vlees/kip gevoerd.
Wel op de juiste manier ontdooid en ik heb de voeding de eerste weken overgoten met gekookt water.
Ik begin mij zorgen te maken over het voeren van vers-vlees!
Wie deelt mijn zorgen?
Wie weet mijn zorgen weg te nemen?
Ik hoop van jullie te horen!
Ik weet meteen bij welke kliniek je zit! Mijn vriendin is daar assistente en toen ze hoorde dat ik vers vlees voer en ook mijn kittens daar op grootbreng kwam zij met jouw verhaal aan en dat het zo slecht is om vlees te voeren, vooral bij zulke kleintjes! Ik voer bij katten inmiddels zo'n 2 jaar BARF/KVV en heb vorig jaar mijn eerste nestje erop grootgebracht, totaal nergens prolemen mee gehad. Van fokkers van hier en barfplaats / voernatuurlijk ook nooit iets soortgelijks gehoord. Ik vind het heel sneu wat je vorig jaar heb meegemaakt en nu weer Paddy. Waarschijnlijk zijn andere oorzaken al weggenomen maar het is onwijs makkelijk om het op het verse voer af te schuiven...Kan jammer genoeg weinig informatie vinden over de bacterie bij katten. Heb je al eens een second opinion gevraagd bij een andere (provers) kliniek? Misschien kunnen zij meedenken of hebben ze het vaker gehoord?
Van de site:
http://www.rawmeatybones.com"Salmonella en campylobacterie zijn normaal voorkomende bacteriën op verschillende zaken en plaatsen. Gemeenschappelijke uitlaatplaatsen, verblijfskennels en uitwerpselen van wilde vogels kunnen infectiebronnen zijn.2 Misschien zijn brok gevoerde honden ook dragers van de 3
bacterie."
"Wanneer dieren voor het eerst gevoerd worden met rauwe voeding, en dan in bijzonderheid kip, kunnen ze diarree ontwikkelen. Salmonella, waarover meestal het meeste gepraat wordt is zelden een factor van belang. Soms is de diarree te wijten aan de besmetting van de kip met campylobacterie."
Ik ben erg benieuwd naar wat eruit komt en wens je veel sterkte!