info cattery

Info, tips en vragen over cattery's
Het is niet toegestaan op dit forum een conflict met een koper/cattery te bespreken, namen/adressen enz te plaatsen
Post Reply
casmir

info cattery

Post by casmir » Sun Jun 04, 2017 8:54 pm

hallo, Is er iemand onder jullie die de cattary Lux Ex Britannia uit Vremde (België) kent. De cattery heeft brits korthaar poezen

pleegmama

Re: info cattery

Post by pleegmama » Sun Jun 04, 2017 9:41 pm

Ik ken de cattery niet en omdat ze geen eigen site hebben is het ook moeilijk om te zien wat ze belangrijk vinden bij het fokken.

Ik vind het wel vreemd dat je de stamboom van de kittens niet meekrijgt (staat in deze advertentie):
https://www.katgezocht.com/kittens/te-k ... ntie/3030/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook staan op de hierboven genoemde site alle 10 kittens bij 1 moederpoes, terwijl ze hier bij 2 moeders staan (beide 5):
http://www.kittentekoop.nl/component/ad ... serid=5805" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind het wel opvallend dat ze tien kittens hebben die in april geboren zijn, maar dat er nog niet een gereserveerd is. Dat zie je niet vaak. De vraag is alleen of dat dat werkelijk zo is, of dat de advertenties gewoon niet bijgewerkt worden.

Ik zie bij alle advertenties staan dat ze 4 poezen hebben en dat de poezen 1 nestje per jaar krijgen.
Ik hoop dat de poezen ook geregeld een jaar mogen overslaan, anders is het wel behoorlijk pittig voor de dames.

Ze schrijven dat ze selectief zijn bij de keuze van een kater, maar in beide gevallen is de kater dezelfde.
Dat gebeurt wel vaker, dus dat hoeft niets te betekenen. Maar omdat ze geen site hebben kan je niet nakijken wat de vorige combi's waren.

Ook heb ik catteries gezien die meerdere rassen fokken met oa een katje van deze cattery. Maar ook dat zegt niets, want er zijn wel meer catteries die meer dan 1 ras fokken.

</> hopelijk vind je nog mensen die de cattery wel kennen en er wat meer over kunnen zeggen.

Oh ja en een beetje zeikerig, maar in de advertenties wordt steeds Britse korthaar gezegd ipv Brits korthaar.
Image
Groetjes van Nova, Cerah, Dushi en de man in huis Kimi.

paasnini

Re: info cattery

Post by paasnini » Mon Jun 05, 2017 6:44 pm

Dat ze de naam van het raszo fout schrijven zegt mij genoeg 8-)
Image
Made by Danuta

Post Reply