Algemene info over voeding

Blik, brokken, vers of een tussendoortje, alles over de voeding van een kat plaats je hier
paasnini
Re: Algemene info over voeding

Post by paasnini » Sun Jul 31, 2011 4:13 pm

Carnibest kitten is hetzelfde als de volwassenvariant alleen fijner gemalen (vond ik dus zonde van mijn geld).
Ik heb Prins geprobeerd en geen problemen met de ontlasting gehad maar hier hadden zij liever CB. Hoe ontdooi je het?
Image
Made by Danuta

Jackie E

Post by Jackie E » Sun Jul 31, 2011 4:50 pm

Carnibest kitten is hetzelfde als de volwassenvariant alleen fijner gemalen (vond ik dus zonde van mijn geld).
Ik heb Prins geprobeerd en geen problemen met de ontlasting gehad maar hier hadden zij liever CB. Hoe ontdooi je het?

Ik ontdooi het als ik op tijd ben in de koelkast en anders verpakt op het aanrecht. Het moet verpakt want anders is het al op voordat ik het heb kunnen geven.
Jacqueline en miauwtjes van Jop en Lucky

Jackie E

Post by Jackie E » Sun Jul 31, 2011 4:51 pm

Jackie E wrote:Carnibest kitten is hetzelfde als de volwassenvariant alleen fijner gemalen (vond ik dus zonde van mijn geld).

Ik ontdooi het als ik op tijd ben in de koelkast en anders verpakt op het aanrecht. Het moet verpakt want anders is het al op voordat ik het heb kunnen geven.

AlineLaila

Post by AlineLaila » Mon Aug 01, 2011 8:43 am

paasnini wrote:Carnibest kitten is hetzelfde als de volwassenvariant alleen fijner gemalen (vond ik dus zonde van mijn geld).

Waarom zonde? Het is evenduur als de natuurmix, vleesmix en diabetesmix.
Cedric - Chester - Pom - Amber - Ayana - hond Sem

www.dierenasielbeilen.nl

Jackie E

Post by Jackie E » Mon Aug 01, 2011 4:14 pm

Zo een avondje hun gewone eigen voer en vanochtend geen poep(strepen) ruimen ((smile54)) .
Hier (voorlopig) even geen vers vlees van Prins.

Von

Post by Von » Fri Aug 05, 2011 6:24 am

Carnibest,smuldier en rodi worden hier niet gegeten helaas, alle trucs ten spijt. Ik voer dus natvoer afgewisseld met vers vlees en brokjes voor erbij.

Cats are like potatochips; you can't have just one!

amy-rose

Post by amy-rose » Mon Aug 08, 2011 2:36 pm

<good> wat een goed topic zeg!!heb niet alle 44 blz doorgelezen nog, maar ga mn best doen

Ik heb ook een vraag, ik geef mijn 2 kittens Tinlo, nu zag mn moeder dat en vond het geweldig dat er versvoer voor katten bestaat.

Zelf heeft ze een kater van 4 jaar, maar hij zit op blaasgruisdieet voer van de dierenarts en nu komt de vraag: kan zij haar kater gewoon tinlo of carnibest geven aan haar kater of is dat niet mogelijk??

Ik dacht van wel, maar dacht: laat ik het even in de groep gooien :)

bedankt alvast voor jullie reacties!!!

carolien2010

Post by carolien2010 » Tue Aug 09, 2011 8:19 am

Hier ook wat vraagjes!

Sinds een paar weken hebben we een lieve kater geadopteerd uit het asiel, alles gaat ontzettend goed.
We geven hem tot nu toe 2x per dag brokjes, de maximale hoeveelheid voor zijn gewicht verdeeld over 2 porties ('s morgens en einde van de middag), tussen de middag krijgt hij een half klein blikje natvoer.
Maar...hij blijft maar zo zielig kijken naar z'n bakje! De brokjes eet hij binnen een uur op en hij lijkt al snel weer honger te hebben.

Mijn tante die al jaren katten heeft, zet ze onbeperkt brokjes voor, ongeacht de hoeveelheid.
Ik wil best eens proberen om 's morgens de volledige hoeveelheid in z'n bakje te doen, maar ik ben bang dat hij z'n bakje dan nog binnen een paar uur leeg eet.
En meer geven dan de maximale hoeveelheid per dag lijkt me geen goed idee.
Wat denken jullie? Is hij misschien aan het 'bijeten' na z'n avontuur in het asiel en daarvoor (hij heeft een paar dagen rondgezworven weten we)?
Kunnen katten zich echt niet overeten? Of is hij gewoon aan het bedelen?
(Hij krijgt trouwens brokjes van Prins gemengd met Taste of the Wild, straks volledig TofW)

Mokka

Post by Mokka » Tue Aug 09, 2011 9:17 am

carolien2010 wrote:Hier ook wat vraagjes!

Sinds een paar weken hebben we een lieve kater geadopteerd uit het asiel, alles gaat ontzettend goed.
We geven hem tot nu toe 2x per dag brokjes, de maximale hoeveelheid voor zijn gewicht verdeeld over 2 porties ('s morgens en einde van de middag), tussen de middag krijgt hij een half klein blikje natvoer.
Maar...hij blijft maar zo zielig kijken naar z'n bakje! De brokjes eet hij binnen een uur op en hij lijkt al snel weer honger te hebben.

Mijn tante die al jaren katten heeft, zet ze onbeperkt brokjes voor, ongeacht de hoeveelheid.
Ik wil best eens proberen om 's morgens de volledige hoeveelheid in z'n bakje te doen, maar ik ben bang dat hij z'n bakje dan nog binnen een paar uur leeg eet.
En meer geven dan de maximale hoeveelheid per dag lijkt me geen goed idee.
Wat denken jullie? Is hij misschien aan het 'bijeten' na z'n avontuur in het asiel en daarvoor (hij heeft een paar dagen rondgezworven weten we)?
Kunnen katten zich echt niet overeten? Of is hij gewoon aan het bedelen?
(Hij krijgt trouwens brokjes van Prins gemengd met Taste of the Wild, straks volledig TofW)

Is per kat verschillend,net als bij mensen.Je kunt het een poosje aankijken,door ze ad fundum(voortdurend) te voeren.Worden ze te dik,dan ga je naar b.v. 4x p/dag wat neerzetten,en event ietsje minderen.
Bij onze Pino,móet de hele dag wat staan,want dat is een knabbelaar,die steeds weer een paar hapjes neemt.Maar Mokka,die vreet zich gelijk vol,en ziet er dan van bovenaf uit als een pakezeltje :B maar écht dik wordt hij ook niet.Maar Pino is aan de magere kant,dus ik moet een "gulden middenweg" vinden. <yyy>

Alex22

Post by Alex22 » Tue Aug 09, 2011 9:51 am

Ad lib(itum) heet dat. Ad fundum is "tot de bodem".
Image

Post Reply