Voorstellen

Stel hier jezelf even voor
Noon_
Voorstellen

Post by Noon_ » Thu Aug 28, 2014 12:21 pm

Hallo allemaal,

Zal me ook eventjes voorstellen; Noël, 23jaar en woon sinds een paar maanden op mezelf.
Bij mijn ouders thuis hebben we twee poezen van 13 jaar, twee zusjes, schildpad en lapjes.
Ook hadden we een hond, deze is een maand geleden overleden op de leeftijd van pas 4 jaar. Het gemis is vreselijk..en natuurlijk mis ik de katten nu ik op mezelf woon ook.
Ze zijn gewend om in en uit te lopen..en al zo "oud" dat ik het ze niet meer aan wil doen om met mij mee te verhuizen..en bovendien kunnen ze bij mij niet naar buiten.

Ik woon boven de winkels, een maisonnette woning. Ruime woning, 2 verdiepingen, en een dakterras. Nu gaat het steeds meer knagen; wel of geen katten.
Ik werk fulltime (4 dagen van 9uur)..daarom vind ik het niet kunnen om een hond te nemen. Maar kan dat met een kat wel? Of is dat ook egoïstisch?
Sowieso wil ik er graag 2, het liefst uit het zelfde nest. Zodat ze gezelschap hebben aan elkaar. Maar wat zijn echte binnenkatten?
Maine Coon, Ragdoll, noorse boskat. Ik vind ze prachtig..ik wil me er eerst goed over in lezen voordat ik eraan begin. Hoe verzorg je een langharige kat, qua vacht etc.
Ze moeten genoeg speel/krab mogelijkheden en uitdagingen hebben..ook zal ik ze het liefst vers vlees voeren.

Zijn er hier mensen die fulltime werken en toch (binnen)katten hebben? Gaan ze zich niet vervelen? Of eenzaam voelen..
zijn bepaalde rassen 'geschikter' om langer alleen en binnen te zijn..veel vragen dus.. en ik ga dit forum eens goed doorpluizen ;)

Post Reply