In-door ideeën!

Alles wat zelfgemaakt is van gedicht tot krabpaal
tkuijernl

Re: In-door ideeën!

Post by tkuijernl » Tue Jan 12, 2010 5:35 pm

wij hebben hier ook met de ikea planken een heel paradijs gemaakt in de huiskamer...echt super ook de kattenkamer hebben we zelf gedaan zal even wat fotos opzoeken voor onze indoor-kattenklimdingen hahah

de woonkamer muur
Image
Image
Image
Image
Image

de kattenkamer
Image
Image
Image
Image
Image

beide ruimtes zijn de hele dag te betreden door de katten dus kunnen ze kiezen...ook het balkon is afgezet maar daar mogen ze alleen op als wij thuis zijn...maare....ja wij wonen dus tussen onze katten in hihi ik vind het heerlijk en sommige mensen verklaren ons voor gek...maar de katten hebben het reuze naar hun zin en gebruiken beide kamers/muren heel erg veel
Image

Agnes61

Post by Agnes61 » Sat Mar 06, 2010 11:13 am

Deze staat op de kittenkattenkamer van de kittens die inmiddels geen kittens meer zijn.
Maar de 3 volwassen katten vinden het ook heerlijk vertoeven.

2 platen met een beugeltje tegen de muur (zijwanden van de flat).
Daartussen verdiepingen met vloerbedekking (couponnetje van Leen Bakker)steunend op balkjes, hoeklatjes en op elke verdieping een mandje.
Ze kunnen zigzaggend naar boven.
Image

Image

Via de spiegel genomen, anders komt hij er niet helemaal op.

Image
En zonet genomen:
Image
Image

* Soms is het beter iets moois te verliezen
Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad *

Dani

Post by Dani » Fri May 07, 2010 5:41 pm

Kijk eens wat mooi!!!
*hebben*hebben*hebben*

Image

Image

Image

Image

Bij Cat-on te koop ;)
Ik had de prijzen duurder verwacht, het meeste valt mee. Het enige wat echt onbetaalbaar in mijn ogen is, is wel het leukste voor de katten:
Image
EUR 299,95 .... :-?
Groetjes Daniëlle

Image

Myr

Post by Myr » Sun May 09, 2010 12:57 pm

Wij hadden een loze ruimte boven de megakrabton....da's nu geen loze ruimte meer!

Image

Image

Misschien gaan we de plankjes nog bekleden zodat ze er lekkerder op kunnen liggen maar de plankjes zijn nu al erg in trek. De heren kunnen zo ook verder naar buiten kijken.
Google moet nog even inschatten wat ie wel en niet kan doen op het plankje. Hij ging net rollen en viel van het plankje, toevallig stond ik net naast de krabton met Lynn te kroelen dus ik heb een paar gaatjes in m'n arm :roll: .

Mittens

Post by Mittens » Wed Sep 01, 2010 2:54 pm

Briljant dit allemaal.

Toen we alleen Jip hadden stonden haar etensbakjes op de grond. Maar met Hades erbij (de hond) werd dat lastig, hij vrat al haar eten op. De vensterbank was ook geen optie, Hades is een zeer grote hond en komt ook daar makkelijk bij. Nu zie ik hier allemaal plaatjes van plankjes aan de muur, en het grappige is dat wij daar toen ook zelf op zijn gekomen. We hebben de goedkoopste IKEA planken gekocht, en zo een soort van trappetje omhoog gemaakt van 2 planken voor haar voerbak. Het hout is vrij stroef dus ze glijdt niet uit, maar we hebben wel een plastic onderzetter onder haar bak anders worden de plankjes zo vies. Een paar speeltjes aan touwtjes erbij, en klaar!

Image
(in photobucket is de foto wel goed, maar hier krijg ik hem niet meer juist)

Image

Image

Nu hebben we nu een huurhuis dus het ziet er niet echt mooi uit, het is alleen praktisch. Maar in een koophuis zou ik wel wat van deze gave constructies willen maken! Ik heb nu al zin om lekker te gaan zagen en boren! haha.
Image

kaya1985

Na de hangton en de klimpaal, nu de catwalk

Post by kaya1985 » Sun Mar 27, 2011 6:37 pm

De afgelopen maand erg veel moeten werken, dus het duurde wat langer dan gepland :roll:
Maar sinds gisteren is hij dan eindelijk in gebruik genomen <woot>

Image
Image
Image
Image

[youtube]fF-moymFZDM[/youtube]
Image

blauwtje

Re: Catwalk en boomkrabpaal geklus

Post by blauwtje » Fri Apr 08, 2011 7:24 pm

http://www.moderncat.net/category/diy/ is ook goed voor inspiratie, heel veel mooie kattendingetjes. En op ikea hackers staan een hoop leuke ideeën over hoe je ikea meubilair om kan bouwen voor je katten. Ik wil misschien nog een trap maken met die gehoekte lack plank. http://www.ikeahackers.net/search/label/pet%20furniture
Image
Kaiser Franz Jozef, Marques de Pombal & πριγκίπισσα Ωρείθυια (Prinses Orithyia)

Bibi en Balou

Re: deze keer geen hangton of klimpaal maar "gewoon" een kra

Post by Bibi en Balou » Sun Apr 10, 2011 5:49 pm

en ja hoor, de klimton is ook in de maak <smile>
Van de week nog even verder afwerken want mijn nietjes waren op.

De transparante slang is besteld dus dan kan ik de gaten ook mooi afwerken.

Image

Image

@Wilma, die kokers zijn helaas heel moeilijk aan te komen. Die lange smalle, waar we de klimpalen van hebben gemaakt, had ik via een collega en die grote had de zwager van Amanda voor ons geregeld.

blauwtje

Post by blauwtje » Tue May 03, 2011 10:36 am

Klopt, lijkt wel een beetje op het LACK bijzettafeltje: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20211501 (Bij IKEA Delft trouwens t/m 8 mei in de aanbieding voor 17,50 ipv 25 euro)
Dan zou je er alleen eventueel een achterwandje op moeten monteren en de wieltjes weglaten.
Image
Kaiser Franz Jozef, Marques de Pombal & πριγκίπισσα Ωρείθυια (Prinses Orithyia)

Superrupsje

Re: Boekenkast ombouwen naar kattenkrab- en ligplek

Post by Superrupsje » Mon Aug 08, 2011 10:43 pm

Zo de klus is afgelopen weekend geklaard en best goed ook, al zeg ik het zelf.

Vrijdag cocosmat gehaald bij carpetright (sisal is wel een stuk mooier/verfijnder, maar daar zou ik voor de minimal afname (4ms) tegen de 120 a 130 euro kwijt zijn terwijl ik maar een stukje van nog geen m2 nodig had). Bovendien, onder het motto, het zal allemaal wel niet supermooi en strak zijn aangezien dit m'n eerste dergelijke projectje is, leek het me verstandig om dan voor wat goedkoper materiaal te gaan.

Zaterdag was het dan de beurt aan de Gamma. Daar een plank en plankensteunen gekocht.

En zondag was het actiedag. Mat op maat snijden en aan de zijwand van de expedit bevestigen was binnen no time geklaard, en wat was ik verbaasd te zien dat het helemaal niet storend eruit ziet, integendeel, heeft iets exotisch oid. Toen moesten de planken nog bevestigd worden. Eerst zagen, ik had me maar op een electrische alleszager getrakteerd want handzagen ben ik niet goed in, als ik het uberhaupt al had gekund, want ook met de alleszager moest ik nog de nodige kracht bijzetten (of ik zaag verkeerd, dat zou ook zomaar kunnen). Dan de boorgaten bepalen en markeren. Dat was nog best lastig (alleen, moeilijk goed vast te leggen boorgaten, en om alles goed af te meten in de raarste posities terecht komen om steun stil te houden, boorgat te markeren, en de plank waterpas krijgen en houden en nog een hand vrij hebben.

Nog wel een paar foutjes gemaakt (bij een plank had ik verkeerde schroeven gepakt die te lang waren en schroefde ik zo een gat aan de bovenkant eruit, 2 keer met verkeerd boortje geboord, en een schroef die niet wil pakken. Maar dat zijn details, zie hier het algehele resultaat:

Eerst vlak na oplevering ;)
Image

Ik zat me nog even af te vragen of alle moeite niet voor niets was geweest en of Rho en Xi het wel leuk zouden vinden, maar binnen een uur trof ik eerst (foto is wat donker, maar Xi ligt dus rechts bovenin), waarbij ik wel moet toegeven een beetje vals te hebben gespeeld, ik had Xi's lievelingskussen in de kast gezet ;)
Image

Rho hobbelde zoals altijd Xi achterna:
Image

En dan is dit het totaal plaatje <jippie>
Image

Xi sprong overigens eerst van de stoel op de kast en zo weer van de kast af, maar bij Rho was het minder vanzelfspreken:
Help waar is de uitgang:
Image

Wooo, best handig zo'n trap als je nog zo klein bent
Image

Ik ben helemaal in m'n nopjes met het resultaat, het koste geen drol (afgezien van de zaagmachine, maar als ik omreken wat dit stukje mat en de plankjes kosten kom ik op iets van hooguit 40 euro uit. Kussens had ik al in huis, vandaag zijn de mandjes aangekomen die ik er voor had bedoeld, maar de kussens staan eigelijk veel leuker. Het heeft me in m'n eentje 4uur gekost, maar met z'n 2en is dit echt een klusje van niets. Ik moet alleen nog de zaagsnedes bedekken met strijkfolie, en dan is het af! Ik ga nooit meer een krabpaal kopen ;-)

Deze hack is ook leuk http://www.ikeahackers.net/2011/01/cat-activity-centersleep-center.html
Image

Post Reply