Kattenpuzzel/denkspel

Kattenspulletjes, algemene artikelen en webshops; bespreek hier alle tips, ervaringen en ideeën
Post Reply
pleegmama

Re: Kattenpuzzel/denkspel

Post by pleegmama » Fri Jul 28, 2017 11:49 am

Fressnapf heeft toch ook een Belgische evenknie?
Bij fressnapf is hij nl nog wel te koop en een heel stuk goedkoper: https://www.fressnapf.de/p/edupet-katze ... cat-center" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: gevonden, de Vlaamse fressnapf is https://www.maxizoo.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Image
Groetjes van Nova, Cerah, Dushi en de man in huis Kimi.

Kikie

Post by Kikie » Fri Jul 28, 2017 12:16 pm

Bij maxizoo kan ik 'm niet vinden, ik ben ooit eens in zo'n winkel geweest maar daar hadden ze niet zo veel vond ik. ja, ik begrijp het ook niet? De edupet catcenter lijkt me eigenlijk leuker voor katten dan deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... tie/115002
Of zou ik daar zo mis in zijn? Maar inderdaad, het is niet goedkoop. En je weet op voorhand niet of ze er iets aan gaan vinden. Met eten net hetzelfde: ze halen al snel hun neus op voor eten, vooral natvoer vind ik.
Deze ochtend was het 6 u toen meneer aan de deur begon te krabben en hun brokken waren nog niet op. Het is ondertussen een verwend snuitertje geworden <RED> Ik probeer hem nu 's morgens niet direct aandacht te geven, maar dat is niet makkelijk met zo'n schattig snoetje :)

pleegmama

Post by pleegmama » Fri Jul 28, 2017 12:41 pm

In veel opzichten lijken ze natuurlijk op elkaar, maar bij mij spelen ze allemaal met de edupet cat center (niet iedereen eet er uit) en niet alle katten (bij mij) zijn geïnteresseerd in de activity fun board.
Maar ik koet zeggen dat degene die uit de edupet eten de fun board ook wel gebruiken.

Cerah is echt helemaal fan van de stimulo en de buisjes op de edupet vindt ze ook wel leuk. Maar de bolletjes van de activity fun board vindt ze dan weer niet leuk </>

Je kan altijd eerst uitproberen wat ze leuk vinden met iets zelfgemaakts en als je dan weet welk soort speelgoed ze leuk vinden zoiets kopen.

Stimulo -> wc-rolletjes in een laag doosje op verschillende hoogtes afgeknipt.
Turn around -> drinkflesjes met gaatjes opgehangen aan een stang
Pipolino -> keukrol aan de uiteinden dichtgeplakt met gaatjes, of een literfles met gaatjes.
Activity board -> wasbolletjes, dopjes etc op iets van plastic (ik heb ooit op een plastic dienblad van de ikea een board gemaakt met wasbolletjes, glaasjes uit het kinderservies van Ikea, doolhofje met smalle houten speelblokken etc, alles met een lijmpen vastgemaakt)
Daar hebben ze best lang plezier dan gehad, maar op een gegeven moment liet de lijm toch los en toen was ik het dienblad ook wel zat en heb het weggegooid <RED>

Nou ja, zo is er nog wel veel meer te bedenken.
Mijn katten vinden een bak waaruit ze de brokjes moeten hengelen (bv door een gat in een deksel) ook altijd even leuk (niet te lang, blijven natuurlijk katten ;) )
Image
Groetjes van Nova, Cerah, Dushi en de man in huis Kimi.

Post Reply