Algemene info over voeding

Blik, brokken, vers of een tussendoortje, alles over de voeding van een kat plaats je hier
Kikie
Re: Algemene info over voeding

Post by Kikie » Sun Aug 07, 2016 8:50 pm

KVV was jammer genoeg geen succes.
Is greenwoods natvoer aanvullend of compleet natvoer? Ik vind het niet echt terug bij zooplus.

Alex22

Post by Alex22 » Mon Aug 08, 2016 8:40 am

Aanvullend. Als het eruit ziet als vlees of vis dat je op je toastje kunt doen, is het niet compleet.
Image

Kikie

Post by Kikie » Thu Aug 18, 2016 2:33 pm

Ondertussen al een aantal soorten enkelvoudig natvoer uitgetest. Lang niet alllemaal goed bevonden door de katten.
Catz finefood: vonden ze de eerste keer lekker, daarna niet meer. Zelfs Lytse eet haar bakje niet leeg! En dat wilt al wat zeggen. Plus ze stinkt vreselijk op de bak van dit voer.
Mac: eten ze graag, bakje wordt volledig leeggegeten. Maar Lytse stinkt hier serieus van op de bak...
Feringa pouches: eten ze graag, bakje wordt volledig leeggegeten en geen problemen op de bak.
Thrive complete: wordt graag en goed gegeten, geen problemen op de bak.
Vandaag aangekomen om te testen: bozita in saus (zalm)

Aanvullend natvoer wordt hier over het algmeen veel beter gegeten: cosma nature, schesir (vinden ze heel lekker, de versie met ansjovis).
Vandaag enkele blikjes porta 21 aangekomen, moeten nog geprobeerd worden.

Brokjes: nutrivet wordt niet goed gegeten, taste of the wild ook niet.
Purizon, granatapet sterilised: worden goed gegeten, geen problemen op de bak.
Nu besteld om uit te proberen: porta 21 cats heaven;
Ik had een proefje besteld van orijen red, aten ze eerst goed maar daarna was het al minder. En ik vind dit toch echt wel prijzig, dus dit gaat 'm niet worden.

Aangezien KVV niet meeviel, wil ik proberen om een combinatie van brokken en natvoer te geven. Natvoer één keer per dag aanvullend en één keer compleet natvoer. Het is moeilijk om een compleet natvoer te vinden wat ze én goed eten én waar ze geen stinkende ontlasting van krijgen (vooral Lytse dan)

Kikie

Post by Kikie » Thu Aug 18, 2016 4:33 pm

Eerste potje porta 21 natvoer is al geen succes :( (tonijn met rund)

Avalon_

Post by Avalon_ » Fri Aug 19, 2016 6:20 am

Jammer dat KVV geen succes was Kikie, bes lastig om de juiste keuze te maken uit alle merken.

Ik voer de kittens hier BARFmenu wat ik koop bij de Welkoop, wat ik aanmaak met een flinke scheut water voor de extra vochtinname. Door het afwisselen van de verschillende dieren krijgen ze alle voedingsstoffen die ze nodig hebben. Nou zijn ze beide vrij hongerig en na twee terughoudende voerbeurten vinden ze het nu heerlijk. Silvano komt er echt een heel stuk mooier van in de vacht, beide stinken niet meer op de bak en groeien goed. (En volop energie, dat zit ook zeker goed)
BARFmenu bevat:
-Vers vlees, verse organen en verse vleesbotten van superieure kwaliteit in de juiste verhoudingen.
-Geen rijst.
-Geen geur-, kleur-, en of smaakstoffen.
-Geen groenten.
Ik ben begonnen met eerst in de middag nog een klein handje brokjes te geven die ze bij de fokker ook kregen. Nou lees ik op verschillende websites dat brokjes goed tegen tandplak en voor het gebit in het algemeen zijn. Zou het raadzaam zijn om ze dat beetje er bij te geven of kan ik straks volledig over op BARFmenu?
Lorenzo & Silvano

pleegmama

Post by pleegmama » Fri Aug 19, 2016 10:54 am

Je kan volledig over op Tinlo Barf of andere kvv.
Ik zou ook tussendoor een ander merk geven. Je weet nooit of de samenstelling een keer wisselt of dat er misschien leveringsproblemen komen, dan is het wel fijn als ze ook nog wat anders lusten.

Voor de tandjes is het goed om af en toe iets aan te bieden waar ze op moeten kauwen, soepvlees of zo.
Image
Groetjes van Nova, Cerah, Dushi en de man in huis Kimi.

miemster

Post by miemster » Fri Aug 19, 2016 1:53 pm

Brokjes zijn juist niet goed voor het gebit, de resten die aan de tanden blijven plakken zijn een prima voedingsbodem voor bacterien e.d. en je ziet ook veel katten die de brokjes in zn geheel doorslikken.

Mijn katten zitten op een combinatie van barf en KVV en als snack krijgen ze af en toe gedroogde eendreepjes, vooral met barf en de eendreepjes is het heel mooi om te zien hoe ze daarvoor moeten werken om er stukjes af te krijgen, je ziet gewoon dat het hele gebit in de strijd gegooid wordt.

Avalon_

Post by Avalon_ » Fri Aug 19, 2016 7:53 pm

pleegmama wrote:Je kan volledig over op Tinlo Barf of andere kvv.
Ik zou ook tussendoor een ander merk geven. Je weet nooit of de samenstelling een keer wisselt of dat er misschien leveringsproblemen komen, dan is het wel fijn als ze ook nog wat anders lusten.

Voor de tandjes is het goed om af en toe iets aan te bieden waar ze op moeten kauwen, soepvlees of zo.
Dat afwisselen is wel een goed idee, ze zijn nu nog makkelijke eters. Maar hierboven valt alwel te lezen dat ze dat niet altijd hoeven te blijven.

Wat voor soepvlees bedoel je precies?
miemster wrote:Brokjes zijn juist niet goed voor het gebit, de resten die aan de tanden blijven plakken zijn een prima voedingsbodem voor bacterien e.d. en je ziet ook veel katten die de brokjes in zn geheel doorslikken.

Mijn katten zitten op een combinatie van barf en KVV en als snack krijgen ze af en toe gedroogde eendreepjes, vooral met barf en de eendreepjes is het heel mooi om te zien hoe ze daarvoor moeten werken om er stukjes af te krijgen, je ziet gewoon dat het hele gebit in de strijd gegooid wordt.
Ah, weer wat geleerd! Wat een tegenstrijdigheden vind je op het internet.. Waar kan je eendreepjes krijgen? Bij google kom ik alleen uit op forums (welbekende barfplaats en ook dit forum) waar deze term genoemd wordt. <smile>
Lorenzo & Silvano

pleegmama

Post by pleegmama » Fri Aug 19, 2016 8:19 pm

Soepvlees = rundvlees
Je kan ook ander rauw vlees geven, zolang het maar geen varken is.

Gedroogde eendreepjes vind je bij de hondensnacks, bv
http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattens ... kas/159760
https://www.petsplace.nl/hond/snacks-ve ... g~M-100240
Maar je kan ook gedroogde kip geven of andere gedroogde vleessoorten, zolang het maar 100% vlees is.
Image
Groetjes van Nova, Cerah, Dushi en de man in huis Kimi.

miemster

Post by miemster » Sat Aug 20, 2016 9:14 am

Gedroogde reepjes vlees vind je idd vaak bij de hondensnacks, ik haal ze hier bij de jumper en pets place.
In de supermarkt hebben ze vaak ook gedroogde reepjes kipfilet, maar daar zit heel vaak zout in, dus dat is wel iets om op te letten.

Ivm een voedselallergie krijgen ze bij mij dus alleen de eendreepjes, kip en rund zijn ook prima, alleen niet voor mijn kater.

Post Reply