Het is nu za sep 22, 2018 3:40 am

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nierwaarde laten zakken
BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 7:36 pm 

Ik heb een topic gevonden op bokt dat je met medicatie de nierwaarde kan laten dalen. Bij het laatste bloedonderzoek waren de nierwaarde een beetje omhoog gegaan. Ze beschreef de resultaten als redelijk maar uitleg kreeg ik niet. Wel zei ze dat de nierwaarde lichtjes kunnen verhogen door ouderdom. Klopt dit? In ieder geval, Kan ik deze laten zakken naar een perfecte waarde door voer te geven met een perfect calcium & fosfor gehalte?

Wizzy de kater en zijn vele bijnamen: frammekewies, pritteman, wizzo, wiezes, woezes, froezer, swimmo, prittos, pritteke, pritjes,woesje (zonder woesje niet in het poesje), woezel, woezer & they keep coming

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 8:12 pm 

Licht verhoogd kan inderdaad gewoon door de leeftijd komen.
Weet je ook wat de waarde was?

Als de oorzaak ouderdom is is de kans klein dat het zakt, maar kan je met voeding wel zorgen dat het niet of langzamer stijgt.
Natvoer (compleet) is altijd een goed idee.
En verder is het afhankelijk van wat je altijd gevoerd hebt wat het advies is.

Voor het geval je hier verder geen antwoord meer krijgt: de meeste mensen zijn verhuisd naar https://www.kattenmaatjes.nl omdat hier geen beheer en moderators meer zijn en het forum vol loopt met Sam.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2018 8:46 pm 

pleegmama schreef:
Licht verhoogd kan inderdaad gewoon door de leeftijd komen.
Weet je ook wat de waarde was?

Als de oorzaak ouderdom is is de kans klein dat het zakt, maar kan je met voeding wel zorgen dat het niet of langzamer stijgt.
Natvoer (compleet) is altijd een goed idee.
En verder is het afhankelijk van wat je altijd gevoerd hebt wat het advies is.

Voor het geval je hier verder geen antwoord meer krijgt: de meeste mensen zijn verhuisd naar https://www.kattenmaatjes.nl omdat hier geen beheer en moderators meer zijn en het forum vol loopt met Sam.

Ik ga morgen naar de waarde vragen en dan zie je me wel verschijnen op kattenmaatjes.nl. Wat is je naam daar?
Wat betreft voeding,ik geef nu animonda, feringa, soms gemengd met schmusy puur vis. Ook ga ik cat lovers gold eens proberen. Er zou geen beter merk zijn. Ik heb ook contact met een voedingsdeskundige. Helaas kan zij niet met zekerheid zeggen of het belastend is voor de nieren als je na jaren FĂ©lix & Whiskas overstapt naar ander & beter voer. De enige manier om dit te weten te komen is 6 maandelijks een bloedonderzoek doen en voelen of de nieren niet gezwollen zijn.

Wizzy de kater en zijn vele bijnamen: frammekewies, pritteman, wizzo, wiezes, woezes, froezer, swimmo, prittos, pritteke, pritjes,woesje (zonder woesje niet in het poesje), woezel, woezer & they keep coming

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT